Marlborough Sounds en Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Annemiek Tubbing - WaarBenJij.nu Marlborough Sounds en Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Annemiek Tubbing - WaarBenJij.nu

Marlborough Sounds en Picton

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

23 Maart 2008 | Nieuw Zeeland, Picton

Hallo allemaal,
heel erg dank voor alle berichten. Trudy, leuk dat je het ook volgt. Je mag er wel wat langer over doen, zodat je ogen niet verpest worden, maar het brengt jullie ook wat zon bij die sombere Paasdagen. Ik zal wat zon meebrengen naar huis. Na een wat sombere dag gisteren, vandaag weer een geweldige middag. Gistermorgen weer een oude auto-parade. Ze trekken er hier kennelijk ieder weekend op uit met die oude knarren. Niet alleen de echte oude (rond 1920), maar ook wat van na die generatie. Af en toe herken ik nog een oude van ons/mijn vader. Ik heb er weer wat op de foto gezet, maar die komen later wel op een na, die vond ik zo leuk. Vooral de mannen die er met een stalen gezicht in zaten. Die autoparade was in Havelock. Leuk vissersplaatsje waar je heerlijk mosselen kunt eten. Jammer alleen dat ik er niet van houd. Kerkjes blijven leuk. Voor het eerst een foto van binnen genomen van het katholieke kerkje. Het kerkje neemt evenveel plaats in als een huis! Van Nelson naar Picton is ongeveer 130 km. Om toch wat van de Marlborough Sounds te zien heb ik een hele echte scenic route genomen. Ongeveer de laatste 50 km en het was de moeite waard. Gelukkig wel geasfalteerd. Mijn Betsy (zo heb ik mijn atletische campertje inmiddels gedoopt, naar het paard waar ik die geweldige rit bij de pancakerocks op gemaakt heb) en ik kunnen inmiddels de zeer kronkelige weggetjes die stijgen en dalen zeer goed aan. We schieten snel de kant in als er een snellere auto achter ons zit en dat is vaak het geval. We laten ons niet haasten, want we hebben vakantie. Die omweg gaf goed zicht op de Queen Charlotte Sound. De sounds zijn te vergelijken met de grote fjorden in Fjordland (Milford en Doubtful), maar de heuvels er om heen zijn minder steil en dus ook minder spectaculair, maar wel heel mooi. Ik heb ook nog een 4 uur durende wandeltocht gemaakt. Het is een deel van de 67 km lange en dus meerdaagse Queen Charlotte sound track. Een halve dag sjouwen is precies goed voor mijn wat strammer wordende ledematen, maar de heupen doen het nog prima, Han! Ik bewaar de vliegtochtjes voor als ik niet meer dit soort activiteiten kan ondernemen. Gaan we met de hele familie. Op de terugweg veel vogels gezien. Ik heb zelfs de Tui (donker met wit 'baardje') op de foto kunnen zetten, evenals de Bellbird en vogels in nesten, waarvan ik niet helemaal zeker weet wat het zijn. Zouden Shags kunnen zijn (soort albatros), maar misschien weet Renske het. Ook de zilvervaren gezien: is groen van boven en zilver van onder (heet hier de Ponga). De wandeling was weer door het regenwoud, maar dat is zo langzamerhand wel bekend. Oceaan/meer en regenwoud gaan hier heel goed samen. Gisteravond in Picton aangekomen. Direct de grote ferries maar op de foto gezet. Daarmee ga ik dus morgenvroeg naar het Noordereiland (Wellington). Wellington heeft geen campings in de stad, dus ik zit er wat buiten. Heb gelijk maar 3 nachten gereserveerd bij degene die het dichtst bij is. Het is hier druk. Paasvakantie, denk ik.
Picton zelf is niet veel aan, maar ik heb de tijd genomen om de route van het Noordereiland te plannen en Kees te bellen. Heb zijn vrouw aan de lijn gehad: het een na laatste weekend ga ik bij hen langs (5 en 6 april). Daarna nog een paar dagen om de dingen te zien die boven Auckland liggen, met name de grote bomen, de Kauri's boeien mij zeer. Je hebt er zelf een museum van. Heb vanmiddag wel het plaatselijke zee-aquarium bekeken, maar dat stelde niet veel voor. Het was zo'n mooi weer dat ik nog een wandeling heb gemaakt naar Bob's Bay. Wat rustiger dan pal voor Picton met al die bootjes. Ik was de enige. Het was koud, maar heel mooi. Kortom: het Zuider-eiland was zeer geslaagd. Op naar het Noorder-eiland. Dag lieve mensen, tot de volgende keer.
Annemiek

P.S. Debbie: felicitaties met je nieuwe baan. Natuurlijk eten we een keer samen, en het zou leuk zijn samen met de rest.

P.S. Het is gelukt om de foto's erbij te plaatsen, maar er staat overal Picton onder. Klopt dus niet helemaal. De Tui staat er nog niet op. Heb hem zelf niet herkend: ik moet het van hele kleine miniatuurfotootjes herkennen bij de selectie en dat lukt niet altijd. Komt later. Dank voor degene die mij nogmaals 100 extra fotoruimte heeft gegeven! Dit is denk ik wel voldoende.

P.S. Ik heb op het Zuider-eiland 3000 km gereden. Niet slecht he? Maar om een vergelijking te maken: het ritje van 8 dagen in Australie van Perth naar Adelaide was al 4000 km!

  • 23 Maart 2008 - 09:38

    Sierk:

    Hoi Annemiek.
    Ben ik eens de eerste die kan reageren.
    Volg je belevenissen op de voet. Er wordt regelmatig naar jou en je reisverhalen gevraagd door het IMT in Heemskerk.
    Dat zal wel even afkicken worden als je straks weer terug bent in ons kikkerlandje.
    Groetjes.

    Sierk.

  • 23 Maart 2008 - 12:45

    Nienke:

    Hoi Annemiek,
    Alles gaat nog steeds naar wens!!! Je geniet en beleeft veel! Ik geniet inmiddels van m'n "pensioen"/vakantie. Lekker hoor!
    Nu schijnt de zon even maar t is koud. De tennisbanen zij zeer nat (opdooi) dus kan er voorlopig niet getennist worden, t is hier kouder dan met de kerstdagen brrrr. overdag sneeuwval en s nachts vorst.. het moet niet gekker worden, dus geniet nog maar even !!! goed idee! neem vooral Warme zon mee!!!
    Groetjes, Nienke

  • 23 Maart 2008 - 13:50

    Ma:

    vanmorgen naae de kerk geweest, eerste
    paasdag kerk zat vol.de zon schijnt dus
    we gaan wel een uurtje wandelen, veel groeten van marie jose ze verkoopt best wel veel beelden in september heeft ze
    een expositie in grave, gaan we natuurlijk met z'n allen heen.bij jou is het nacht ove een paar uurtjes zit jij op het noordereiland.geweldig toch.
    weinig reacties van je broer vindt je niet? of moet ik mij erniet mee bemoeien.
    moeders eigen. veel liefs van pa en ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Wie ben ik? Een vrouw van inmiddels gevorderde leeftijd die nog steeds het avontuur zoekt, zowel in werk als reizen. Die af en toe haar 'comfortzone' verlaat om nieuwe indrukken op te doen, zich wil blijven verbazen en laten inspireren om daar later in werk of privé haar voordeel mee te doen. Maar die vooral na een periode van hard - leuk - werken de tijd wil doen vertragen en wil genieten van de natuur die de aarde te bieden heeft en nooit uitgekeken raakt.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 156088

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 01 December 2011

Mijn tweede lange reis

13 Januari 2008 - 13 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: