Coromandel - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Annemiek Tubbing - WaarBenJij.nu Coromandel - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Annemiek Tubbing - WaarBenJij.nu

Coromandel

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

05 April 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hi allemaal,
ik ben vanmorgen bij Kees en Jan en hun 2 dochters aangekomen in Parakai. Dat ligt net boven Auckland. Alleen maar snelwegen in Auckland gezien, dus weinig van de stad zelf. Ik heb afgelopen 2 dagen Coromandel Peninsula verkend. Al een paar verdwaalde Kauri-bomen gezien. De grootste bomen van NZ, maar ik ga daar in het noorden nog meer van zien, want daar zijn de meesten bewaard gebleven. De rest is gekapt vanwege het vele hout van hoge kwaliteit. Zonde van die joekels, die 4000 jaar oud kunnen worden. De bomen op de foto zijn ongeveer 600 jaar oud. Verder naar boven de kustroute gereden. Prachtig zoals die kust in de loop van miljoenen jaren is gevormd. Het zijn nu kleine eilanden in het water, maar het zijn in feite ondergelopen valleien. Bij het kleine plaatsje Hahei de bekende wandeling naar Cathedral Cove gemaakt. Het is duidelijk waarom het zo heet. Gemstone Bay is bekend als snorkellocatie, maar dat lijkt mij moeilijk met het hoge water. Wellicht met eb. Daarna nog naar Hot Water Beach, waar je met een spa een hot zeewaterpool kunt maken op het strand, maar alleen 2 uur voor en na eb. Dat was het niet, maar wel een mooi strand. Ik dacht toen met een ferry over te kunnen steken naar Whitianga, maar dat bleek geen ferry te zijn voor auto's, dus omrijden. Volgende dag wel over een hele dirtroad gereden. Betsy ziet er niet uit en ik krijg het er niet zo gemakkelijk vanaf. De reden: de Kauri Grove met een tiental Kauri bomen, incl. Siamese Kauri: hebben gezamenlijke basis, vanwaaruit twee van die giganten zijn voortgekomen. De bedoeling was dat ik nog een wandeling zou maken naar Castle Rock. 490 meter hoog met een stunning uitzicht. Helaas (....) was die track closed. Achteraf vind ik het niet zo erg. Mijn krachten beginnen wel wat af te nemen. Waiau Falls was prachtig: zie die vorm. Tot slot een goudmijn bezocht in Thames: de streek is bekend vanwege de goldrush. In 1867 werd de mijn geopend tot ongeveer 1950. De werkomstandigheden waren natuurlijk vreselijk. Rondleiding deels onder en deels boven de grond gehad. Het rondje Coromandel geeindigd op Orere Point en natuurlijk nog even gezwommen in de oceaan dat daar Hauraki Gulf heet. Mooie zonsondergang. Tot de volgende keer!
Liefs Annemiek

P.S. pa en ma, vast van harte gefeliciteerd met jullie 55e trouwdag a.s. maandag. Maak er een leuke dag van.

  • 05 April 2008 - 09:38

    Ma:

    eindelijk bij kees en jan rare naam voor
    een australiesche vrouw. bedankt voor je
    felecitaties, we gaan met zijn tweeén
    uit eten morgen op zondag, want op; maandag zit alles dicht en ik moet 'smiddags bridgen. verlang je onder
    hand niet naar huis?ik zal al die reis
    verslagen wel missen en ook de reacties
    daarop. nog een weekje, je vertrekt
    denk ik al op vrijdag onze tijd.
    veel liefs pa en ma

  • 05 April 2008 - 20:40

    Smaragd:

    is de edelsteen verbonden aan de huwelijksmijlpaal van je ouders. Gelukgewenst aan Henk en Miep en allen die hen dierbaar zijn!

  • 06 April 2008 - 06:48

    Jan:

    Hello Miep,
    I find your name funny! My name is an abbrevation of Janette, so that is not uncommon at all. What does Miep mean? Congratulations with you 55th anniversary tomorrow and make it 60 at least. Regards from Cornelis and Janette (Kees and Jan)

  • 06 April 2008 - 08:46

    Ans En Mieke:

    Geniet van je laatste week, zondag staan wij op schiphol.

    Ans en Mieke.

  • 06 April 2008 - 09:38

    Ma:

    hello jan, my name is an abbrevation of
    maria.and thanks for your congratulation
    and yes we will made an another 5 years.
    by that time is henk 90 years.
    annemiek bedankt voor je aandeel in de
    bloemen, prachtige witte rozen.
    maak is wat meer foto's van kees huis'
    weet je dat kees en tom versleten werden
    voor broers? ik denk dat hij ook niet meer rood is, who of the hell is smaragd?
    je krijgt de gekste reacties, die nederlandse jongen waar je nog koffie moet gaan drinken.
    nog een prettige tijd bij kees en jan
    liefs pa en ma

  • 06 April 2008 - 11:48

    Kirsty:

    Ha Annemiek,

    Ik kan me voorstellen dat je krachten een beetje beginnen af te nemen. Als ik lees hoeveel wandeltochten en andere fysieke activiteiten je hebt gedaan krijg ik spontaan blaren onder m'n voeten :-)
    Maar over fysieke activiteit gesproken, op de eerste foto van zag ik de afbeelding van de surf & spa, kun je daar goed golfsurfen dan? Ga je een lesje nemen, dat is echt geweldig nl. golfsurfen! Ik baal bijna voor jou dat je a.s. zondag alweer op nederlandse bodem zult zijn, of verlang je ook wel weer naar je eigen huisje??
    Geniet ze, groeten Kirsty

  • 06 April 2008 - 20:14

    Cecile:

    Je blijft lachen met die reacties.Hi, hi. Dit zal ik inderdaad gaan missen. Was je even vergeten, hè ma, dat iedereen dit leest. Ik ben ook benieuwd wie anoniempje is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Wie ben ik? Een vrouw van inmiddels gevorderde leeftijd die nog steeds het avontuur zoekt, zowel in werk als reizen. Die af en toe haar 'comfortzone' verlaat om nieuwe indrukken op te doen, zich wil blijven verbazen en laten inspireren om daar later in werk of privé haar voordeel mee te doen. Maar die vooral na een periode van hard - leuk - werken de tijd wil doen vertragen en wil genieten van de natuur die de aarde te bieden heeft en nooit uitgekeken raakt.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 156115

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 01 December 2011

Mijn tweede lange reis

13 Januari 2008 - 13 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: