Missie volbracht! - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Annemiek Tubbing - WaarBenJij.nu Missie volbracht! - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Annemiek Tubbing - WaarBenJij.nu

Missie volbracht!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

20 Maart 2008 | Nieuw Zeeland, Nelson

N.B.: ik heb een aantal van jullie om de tuin geleid: ik ga nog niet naar huis, nog lange niet. Eerst nog het Noorder-eiland en pas over 3 weken ga ik weer terug. Hieronder nog wat info over de ring en de foto.

Mensen, ik kan naar huis. Missie volbracht. Ik heb de RING gevonden: the ONE and ONLY. Ik heb er ook een foto van, maar ik ga nu eerst proberen een kaart te krijgen voor de (laatste) opvoering van Jesus Christ Superstar door de plaatselijke muziekschool en die is vanavond. Als dat lukt, zal ik jullie morgenmiddag uitgebreid rapporteren over alle belevenissen van de afgelopen dagen.
Richard: lief aangeboden, maar ik heb zelf al fotoruimte bijbesteld. 1100 is het absolute maximum.
Ans en Marga: ik heb jullie gemist, maar gelukkig nog net op tijd de site gevonden.
Groet Annemiek

N.B. Nog even wat info over de ring: hij is gemaakt door Jens Hansen, Deen van nationaliteit, maar al sinds 1950 woonachtig in NZ. Hansen heeft 15 ontwerpen voor de ring gemaakt en deze is gekozen. Er zijn meer dan 40 ringen gemaakt voor de film. Allemaal van verschillende grootte en zwaarte. De ring op de foto is de grootste: diameter is 8 inches (volgens mij is 1 inch 3,4 cm). Deze is gemaakt van staal met een laagje goud. De ringen die om de vinger(s) van Frodo en andere dragers gedragen worden zijn wel van zuiver goud. De grote ring werd gebruikt in de proloog: de draaiende ring in de lucht. De elven-inscriptie in de ring is niet echt, maar door de computer geprojecteerd. De ring is dus glad en lijkt op een trouwring. Ik heb al jaren geleden een (zilveren) ring met inscriptie in London gekocht. Dus niet THE RING, maar het lijkt er tenminste op. Helaas heeft Jens Hansen niet meer gezien dat zijn ring op het grote doek verscheen. In augustus 1999 overleed hij. Zijn zaak (goud- en zilversmid) is overgenomen door zijn zoon, Thorkild Hansen.
Die mag nu iedereen het succesnummer van zijn vader laten zien. De ringen zijn te bestellen, dus wie belangstelling heeft...

  • 20 Maart 2008 - 10:24

    Ma:

    ik werd al ongerust,maar gelukkig werd je niet gekidnapt of bestolen, missie volbracht , doch je moet ook nog kees noordergraaf opzoeken, hoekanf blijf je daar trouwens ? ben benieuwd naar je verhalen van de afgelopen dagen, liefs pa en ma

  • 20 Maart 2008 - 11:13

    Karolien Nous:

    Goed om te horen dat je het nog steeds zo enorm naar je zin hebt. Nog niet terugkomen toch, er is nog zo veel moois te zien!!! Vanaf hier (het FP) is weinig nieuws te melden, we buffelen gewoon door.

    Veel plezier nog!

  • 20 Maart 2008 - 11:27

    Ruud V:

    Wat een geweldige reis was dat!!
    (en prachtige foto's !)
    Het zal voor jou wel weer wennen zijn hier in Nederland.
    Eén troost, er is hier op milieugebied nog genoeg te doen.


  • 20 Maart 2008 - 12:21

    Cecile:

    Verpatsen die ring en van de opbrengst een ticket voor je zus kopen, plakken we er nog even indonesie er achteraan.

  • 20 Maart 2008 - 20:07

    Josje:

    Ik hou je haast niet bij! Jij beleeft zoveel!!! Het is maar goed dat je het op deze manier bijhoudt, want je kunt het anders niet na vertellen. Wat een reis! Must be "the journey of your lifetime"!
    Wij hebben net een lang weekend Terschelling achter de rug (regen en wind maar tussen de buien door nog wel het eiland kunnen verkennen) en gaan met pasen met de schoonfamilie Duitsland verkennen, maar ik hoop jou ooit een keer na te kunnen doen!!!!!
    Heel veel plezier en een vrolijk paasfeest alvast!!!!!!
    Cecile, ik moet altijd om jouw berichtjes lachen en vind het leuk om jouw humor op deze manier mee te maken!


  • 20 Maart 2008 - 22:52

    Anki:

    Ha Annemiek!
    Wat een geweldige ervaring, deze reis! Wij krijgen ook wat kriebels.
    Enfin we hebben je weer fotoruimte gegeven, dus je kunt ons ook met beelden weer op de hoogte houden!

    liefs, Jules en Anki

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Wie ben ik? Een vrouw van inmiddels gevorderde leeftijd die nog steeds het avontuur zoekt, zowel in werk als reizen. Die af en toe haar 'comfortzone' verlaat om nieuwe indrukken op te doen, zich wil blijven verbazen en laten inspireren om daar later in werk of privé haar voordeel mee te doen. Maar die vooral na een periode van hard - leuk - werken de tijd wil doen vertragen en wil genieten van de natuur die de aarde te bieden heeft en nooit uitgekeken raakt.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 156089

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 01 December 2011

Mijn tweede lange reis

13 Januari 2008 - 13 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: