Pannenkoekrotsen en paardrijden - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Annemiek Tubbing - WaarBenJij.nu Pannenkoekrotsen en paardrijden - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Annemiek Tubbing - WaarBenJij.nu

Pannenkoekrotsen en paardrijden

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

17 Maart 2008 | Nieuw Zeeland, Motueka

Hallo allemaal,
gisteren een topdag; vandaag iets minder. Het weer blijft mooi en ook de komende dagen. Gisteren Greymouth verlaten nadat ik eerst weer een hele hoop oude auto's heb gefotografeerd voor pa, maar die zal ik thuis op het grote scherm laten zien. Trotse mannen die in autoclub-verband om de zoveel tijd bij elkaar komen om over hun prachtig bijgehouden Dodges, Buicks e.d. uit de periode 1920 tot 1930 te praten en vooral te showen. Daarna naar het 40 km noordelijker gelegen Punakaiki gereden, bekend om de pancake rocks en blowholes. De rit ernaar toe was ook al prachtig. Pal langs de kust. Ik had 's morgens nog een paardrijrit geboekt. Ik dacht het moet een keer lukken en nu werd mij verteld dat ik echt een goede rit zou krijgen. Aangekomen in Punakaiki kon ik al om 12 uur terecht, dus ik heb de rotsen 2 keer gezien. Om half 12 was het helemaal eb, en om half 4 in de middag wat minder, maar de blowholes gaven toen ook nog niet zo'n mooi effect als bij vloed. Het zou pas 's avonds om half 8 vloed worden, dus dat was wel erg laat. Ik ben doorgereden naar Murchison het binnenland in richting noordkust. Ik zit nu aan de noordkust, maar had iets verder door moeten rijden om bij de pittoreske plaatsjes en strandjes te komen van het Abel Tasmanpark. Toen ik daar eenmaal achterkwam had ik de was al in de wasmachine zitten en had ik eigenlijk niet zoveel zin meer om weer de auto in te pakken en te gaan. Het is maar 1 middag. Morgen in georganiseerd verband kayakken en wandelen in het park zelf. Maar tussen 12 en 15 uur gisteren een prachtige paardrijrit gemaakt. Langs de rivier en twee echte rengaloppen op het strand! Ik had geluk want er was wel een groep, maar die konden niet rijden en ik had duidelijk gemaakt dat ik alleen een snelle rit wilde en dat ik heel experienced ben en dat ik zelf wel wat meer wilde betalen als het echt een goede rit was. En zo geschiede! Met alleen de Deense dame, die daar tijdelijk werkt (en thuis zelf paarden heeft) een hele leuke rit gemaakt, met nauwelijks draf, maar stap en galop en als toetje op het strand een wedstrijdje. Ik had een geweldig paard. Niet groot, maar zeer atletisch zoals ze door de baas werd genoemd. Betsy: geen naam, maar een geweldig ding. Kortom: ik won natuurlijk. Die spieren op de rug toen ze in rengalop over dat strand ging. En ze zette af alsof ze ging steigeren. Dat is het echte werk. Ben er nog helemaal van onder de indruk. De route van gisteren was trouwens helemaal mooi. Ook vanuit Punakaiki naar Westport: ook een en al prachtige kust. Op de een of andere manier hangt er een mistige waas over die kust, die het een heel speciaal aanzien geeft. En dan dat regenwoud er pal langs. Ik ben geloof ik wel 5 keer uitgestapt om te kijken en eenmaal richting binnenland was het ook prachtig met de Buller Rivier vanaf Westport. Tot slot de langste hangbrug van NZ over die Buller Rivier. Kortom: een topdag. Vanmorgen nog maar 125 km naar Montueka. Ik kan nog maar 110 foto's plaatsen en dan heb ik het maximum van 1100 bereikt. Of ik moet gaan verwijderen, maar dat kost veel tijd, dus ik ga eens nadenken hoe ik dat zal doen.
Ma: jouw theorie klopt: het water stroomt linksom het afvoerputje in, de koude kraan zit links en de warme rechts, de dag is nacht en vice versa en ik loop op mijn handen in plaats van op mijn voeten. Liefs Annemiek

  • 17 Maart 2008 - 08:13

    Cecile:

    Als jij op je 51e nog in rengalop kan, is er nog heel veel hoop voor mij. Ik heb nog 6 jaar!!Gaaf, hoor.

    Hannie, Hanneke, Hannah, ben jij allemaal dezelfde persoon? Ik raak in opperste verwarring hiervan,hoor. Ik ben ook de jongste niet meer. Wel gezellig zo, met zijn drieen.:)

  • 17 Maart 2008 - 08:14

    Cecile:

    Bezoek van ma en pa overigens overleefd, was nog gezellig ook. Echt waar. Maar we hebben je wel gemist.

  • 17 Maart 2008 - 11:04

    Nienke:

    Hoi Annemiek,
    Zojuist ben ik teruggekeerd van een mooie skivakantie in Andorra, Het was geweldig, fijn geskied en redelijk weer.
    Ik heb nog geen tijd gehad jouw belevenissen te lezen maar dat doe ik snel. Goede reis verder!
    groetjes, Nienke

  • 17 Maart 2008 - 15:54

    Ma:

    net weer terug toch nog 395 km afgelegd
    tlburg schijndel 190 km. schijnel culemnorg naar huis was 205 niet gek he/
    hebben wij ook overleefd.like cecile.
    thuis direct achter de computer jouw
    verhalen gelezen. niet gek. liefs pa en ma

  • 17 Maart 2008 - 18:13

    Trudy:

    Hallo Annemiek, Jouw ouders waren vandaag bij ons in Culemborg. Geen kwestie van overleven hoor, het was gewoon heel erg gezellig. Van Miep kreeg ik je web-adres en nu moet ik natuurlijk ook reageren. Ik heb alleen je verslag van vandaag nog maar gelezen en de foto's bekeken, maar ben vast van plan om op mijn gemak ook de nog beschikbare verhaaltjes en foto's te gaan doornemen en de rest van je reis te volgen.
    Heel veel plezier nog. Liefs en groetjes ook van Theo.

  • 17 Maart 2008 - 21:12

    Richard:

    Nou, dat ziet er prettig uit. Beetje knolhollen over het strand. Maak Cé maar lekker..
    Kun je trouwens van daaruit je fotolimiet niet ophogen of kan dat alleen maar vanuit hier? We kunnen voor 7,50 euri's per persoon/deelnemer/lezer je "tegoed" telkens met 100 foto's ophogen tot 23 december. Laat maar effe weten. Nog veel plezier, maar dat lukt wel zo te zien en te lezen!

  • 17 Maart 2008 - 21:36

    Ans:

    Wat een prachtige reis, Annemiek.
    Ik heb Australië gelezen en de foto's bekeken (eindelijk de rust en tijd gevonden). Echt mooi!! Om jaloers te worden.
    De bounty-eilanden en Adelaide springen er wat mij betreft uit. En natuurlijk Sydney, erg indrukwekkend.

    Ik heb de indruk dat je erg geniet van je reis. Dat is leuk en mooi om te merken en ik hoop dat het zo blijft tot het einde toe.

    Nieuw-Zeeland lees en bekijk ik een andere keer. Zal er voor mij veel herkenning zijn?
    Annemiek, blijf genieten!

    Liefs, Ans

  • 19 Maart 2008 - 13:55

    Marga:

    Hoi Annemiek, ik zie nu pas al je verhalen en foto's. Ik heb nog een heleboel te lezen en te bekijken. Geniet nog maar even van je vrijheid, want straks kunt je er weer tegen aan.
    Veel liefs Marga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Wie ben ik? Een vrouw van inmiddels gevorderde leeftijd die nog steeds het avontuur zoekt, zowel in werk als reizen. Die af en toe haar 'comfortzone' verlaat om nieuwe indrukken op te doen, zich wil blijven verbazen en laten inspireren om daar later in werk of privé haar voordeel mee te doen. Maar die vooral na een periode van hard - leuk - werken de tijd wil doen vertragen en wil genieten van de natuur die de aarde te bieden heeft en nooit uitgekeken raakt.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 156110

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 01 December 2011

Mijn tweede lange reis

13 Januari 2008 - 13 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: