LOTR te paard in Glenorchy - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Annemiek Tubbing - WaarBenJij.nu LOTR te paard in Glenorchy - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Annemiek Tubbing - WaarBenJij.nu

LOTR te paard in Glenorchy

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

11 Maart 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo,
daar ben ik alweer. Inmiddels aangekomen in Lake Wanaka en een campersite gereserveerd met spa en sauna. Lekker voor morgen als ik een aardig pittige wandeling maak in het Mount Aspiring Nat. Park. Het weer is rond 16 uur opgeklaard en nu is het weer een strak blauwe lucht met een harde wind. Dat betekent waarschijnlijk een koude nacht en morgen mooi weer. Dat komt goed uit en vrijdag a.s. heb ik een volle dag wandelen naar/op de Fox Glacier geboekt, dus nog even wat verhalen van mijn activiteiten in Queenstown, de stad van de actie, op het net zetten. Zondag 9 maart heb ik een paardrijtocht gemaakt (met de Deense Karina) die plaatsvond in de buurt van Glenorchy, ongeveer 45 minuten rijden van Queenstown. Een prachtige rit langs het meer Wakatipu. Het houdt niet op met de prachtige meren hier. De paardrijtocht zelf stelde niet veel voor (alleen stap met een paar beginners, toevallig ook allemaal Deens), maar de omgeving was fantastisch. In de volgende volgorde zijn de foto's gemaakt. Eerst van het meer, dan een paar vanaf de weg naar Glenorchy en vervolgens:
1. het stroomgebied van de rivier Dart, waar het kasteel van Saruman (de baas van Gandalf) is geprojecteerd. Het stond er dus niet echt, maar deze achtergrond is gebruikt.
2. Amon Hen: op deze locatie in het bos is Boromir vermoord door de Orks en zijn Merry en Pippin door de Orks ontvoerd.
3. Lothlorien: in dit deel van het woud kwam Haldir de Fellowship tegen en bracht hen naar Galadriel, de elvenkoningin. Daar keek Frodo in de fontein en zag in het water zijn toekomst.
Natuurlijk moet je je voorstellings- vermogen gebruiken, maar dat lukt aardig en op de rug van een paard is het nog gemakkelijker. Het weer was heel lekker en we hadden onze eigen Aragorn ook nog bij ons. Hij vertelde veel over het gebied zelf (Paradise) naast allerlei info over de LOTR. De NZ-regering biedt allerlei faciliteiten aan filmproductie-maatschappijen en dat legt ze geen windeieren. Op dit moment wordt er weer een nieuwe film opgenomen. De tweedaagse trektocht die ik aanvankelijk wilde maken zou pas vandaag zijn (en morgen) en ondanks de lange vakantie zou ik teveel moeten opgeven van de rest van de prachtige natuur die het Zuider-eiland nog te bieden heeft. Dus keuzes maken.
Misschien dat het mij lukt om ook nog de dag van gisteren op het web te zetten. Echt actie!
Groet Annemiek

  • 11 Maart 2008 - 18:53

    Cas:

    :O COOL heb je smeagle ontmoed?! wil ik ook doen! ALEEN DAN met auto :P hihihihi
    suc6 in australie! EN NU HEB IK OOK WEER EENS REREAGEERD! DOEI!

  • 11 Maart 2008 - 21:21

    Cecile:

    en hij krijgt er niet eens geld voor. Misschien had ik dat wel moeten beloven dan had ie onthouden dat je in nieuw-zeeland zat.
    Ooooohhhh je eigen Aragorn. Kon je niet doen alsof je huppeldepup (ben niet zo goed in namen als jij)was, dan was het pas echt interessant geworden:)Waarom heb je geen foto van hem???? Sorry hoor, een paard is ook leuk, maar je eigen Aragorn...........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Wie ben ik? Een vrouw van inmiddels gevorderde leeftijd die nog steeds het avontuur zoekt, zowel in werk als reizen. Die af en toe haar 'comfortzone' verlaat om nieuwe indrukken op te doen, zich wil blijven verbazen en laten inspireren om daar later in werk of privé haar voordeel mee te doen. Maar die vooral na een periode van hard - leuk - werken de tijd wil doen vertragen en wil genieten van de natuur die de aarde te bieden heeft en nooit uitgekeken raakt.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 156087

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 01 December 2011

Mijn tweede lange reis

13 Januari 2008 - 13 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: