Doubtful Sound - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Annemiek Tubbing - WaarBenJij.nu Doubtful Sound - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Annemiek Tubbing - WaarBenJij.nu

Doubtful Sound

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

11 Maart 2008 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hallo,daar ben ik al weer. Het regende vanmorgen erg hard en ik hoef vandaag niet zo heel ver weg, dus eerst maar het internetcafe ingedoken waar ze ook nog lekkere koffie hebben, dus een goed moment om ook de foto's van Doubtful Sound te plaatsen. Het weer is erg wisselvallig, maar zeer voorspelbaar. Is het een koude nacht, dan is het de volgende dag mooi weer en als de avond ervoor al niet zo koud is, begint de dag meestal met regen, maar naarmate dag vordert klaart het op en eindigt het vaak mooi. Op de dag van Doubtful Sound (zaterdag 8/3) had ik wederom erg veel geluk met mooi weer. Ook in die Sound regent het 200 dagen per jaar en van de resterende dagen is slechts 10% zonnig, dus ik had een van die 16 zonnige dagen. Onvoorstelbaar, maar natuurlijk is deze sound ook erg mooi met regen, want dan druipt het van de wanden af. Maar omdat het nu een dag daarvoor stevig had geregend, waren er nu ook meer watervallen dan als het langer droog is. Doubtful Sound is anders dan Milford Sound niet met de auto bereikbaar. Daardoor is het ook een veel rustiger fjord dan Milford. Eerst met een boot Lake Manapouri oversteken en dan met de auto nog 22 km over Wilmot Pass (670 meter) en dan kom je bij Doubtful Sound aan. We (een groep van 10) hebben daar gekayakt. Met zijn tweeen in een kayak. Ik heb Alice uit de UK getroffen, die wel heel serieus bezig was en af en toe als een dolle tekeer ging. Dat gaf mij de gelegenheid om geheel relaxt om me heen te kijken. Het was een fantastisch ervaring om vanuit zo'n klein bootje al die enorme bergen, steile wanden, eilandjes, begroeiing, watervallen te bekijken. We hebben verdeeld over morgen en middag zo'n 18 km gekayakd in ongeveer 4 uur tijd. Prachtig helder water. Helaas geen dieren gezien. Er schijnen rond de 50 dolfijnen (tuimelaars) in de ford 'te wonen', pinguins en fur seals, maar ze lieten zich niet zien. Nu is de fjord 40 km lang en 421 meter diep (de grootste van NZ), dus ze kunnen op een ander plek zijn geweest dan wij waren. Er is zelfs een 619 meter hoge waterval, die wij niet hebben gezien, maar wel wat er op leek. Ze komen dan helemaal van boven vandaan naar beneden. Sommige wanden zijn zo hoog. De watervallen zijn natuurlijk niet zo breed als de Niagara Falls, maar het is een prachtig gezicht, die niet helemaal is vast te leggen op foto's. Geniet mee en het volgende bericht (over Queenstown) volgt zsm.
Groet Annemiek

  • 10 Maart 2008 - 21:45

    Richard:

    Sorry dat ik zo lang niet heb gereageerd. Heb de verhalen en foto's natuurlijk allemaal wel gelezen en bekeken. Klinkt errug goed en de plaatjes zien er prachtig uit!!
    Groetjes van Cé die net haar verjaardagsbezoek heeft uitgewuifd. Gelukkig gaat het met je vader al weer wat beter. Zal hem morgen even bellen. Goeie reis!
    Je zwager

  • 14 Maart 2008 - 15:42

    Riet:

    Elke x weer een nieuw bericht van je. Wanneer slaap jij? Je doet zoveel en dan ook nog die hele lange en mooie verhalen!! Als ik zie dat er weer een paar mailtjes van je zijn ga ik eerst een kop koffie zetten en dan voor de pc zitten om ze te lezen. Ik geniet ervan (van je verhalen en de koffie)
    Ga zo door zou ik zeggen. groet Riet

  • 19 Maart 2008 - 15:13

    Manuela :

    Annemiek, the photos have turned out superb. I have not yet tried to download them, but thanks for giving me your address to allow me a gentle reminder of our trip on my first day back in the office. :/

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Wie ben ik? Een vrouw van inmiddels gevorderde leeftijd die nog steeds het avontuur zoekt, zowel in werk als reizen. Die af en toe haar 'comfortzone' verlaat om nieuwe indrukken op te doen, zich wil blijven verbazen en laten inspireren om daar later in werk of privé haar voordeel mee te doen. Maar die vooral na een periode van hard - leuk - werken de tijd wil doen vertragen en wil genieten van de natuur die de aarde te bieden heeft en nooit uitgekeken raakt.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 156112

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 01 December 2011

Mijn tweede lange reis

13 Januari 2008 - 13 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: