Vastgeroest - Reisverslag uit Villa Gesell, Argentinië van Annemiek Tubbing - WaarBenJij.nu Vastgeroest - Reisverslag uit Villa Gesell, Argentinië van Annemiek Tubbing - WaarBenJij.nu

Vastgeroest

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

14 November 2011 | Argentinië, Villa Gesell

Hallo allemaal, dank voor de reacties. Zelfs van mijn tante die als enige nog niet aan de pc was, maar nu dus wel. Ik zou vandaag verder richting noorden gaan, maar ik heb besloten hier te blijven. Ik ga morgen wel naar Mundo del Marino, een soort dolfinarium hier in de buurt, maar daar maak ik een dagtochtje van. Ook om te voorkomen dat Betsy vastroest. Het is prachtig weer na een laatste onweersbuitje vrijdagavond en ik heb afgelopen dagen veel gereden en gezwommen. Zaterdag was een invasie van 4x4 WD jeeps en ander rijdend materieel en squads. Daarmee wordt dus met veel vertoon en herrie over het strand gereden en ook over de camping. Er zijn 3 jonge boompjes gesneuveld. De eigenaar was niet blij. Nu is het hier lekker warm, maar van de zomer schijnt het heel heet te zijn en dan kan je niet zonder schaduw van bomen, dus er staat nogal wat jonge aanplant. De belangrijkste reden waarom ik heb besloten te blijven is omdat de baas van de manege, sr. Jorge, gevraagd heeft of ik mee wil doen aan een endurance wedstrijd a.s. vrijdag (18/11) in Pinamar. Het is de kortste afstand van een endurance, maar toch nog 40 km, verdeeld in twee tranches van 20 km. Dat is makkelijk te doen, want ik heb afgelopen zaterdag al 20 km gereden, maar er is een complicerende factor. Ik doe niet mee met het paard waar ik tot en met zondagmorgen op gereden heb, maar op een schimmel die net is aangekocht. Ik heb er zondagmiddag op gereden met een grote groep en dat viel niet mee. Vanmorgen weer en toen ging het al beter. Het paard moet nog wennen aan de zee en alles vindt die voorlopig nog eng (inclusief opstijgen), maar het vertrouwen groeit. Hij zit minder lekker dan die ander, maar ook dat wordt beter. Zijn conditie moet ook nog verbeteren, maar zijn hartslag wordt bijgehouden. Van alle paarden trouwens na terugkeer. Ze worden netjes afgespoeld na een rit en ze lijken genoeg te eten en te drinken te krijgen, Hans. Het zal toch het ras wel zijn. Ik heb in ieder geval wortels gekocht. Appels schijnen ze niet te lusten of mogen ze niet hebben, dus wortels. Zaterdag dus 2 uur gereden waarbij Francisco een jong paard aan de hand meenam om hem te laten wennen aan het lopen in zee. Dat hield de zaak niet op. We hebben behoorlijk hard gereden en waren (veel) eerder terug dan gepland. Zondag was de baas terug en twee maal in een groep gereden; de tweede keer dus met de nieuwe schimmel. Iedereen kon wel rijden, dus voldoende tempo, maar natuurlijk niet zoals de 2 ritten die ik alleen heb gemaakt. Vanmorgen nog een keer met die schimmel waarmee ik vrijdag meedoe en morgen heb ik vrij genomen om naar Mundo del Marino te kunnen. Je spreekt hier om 10 uur af en dan mag je blij zijn als je half 12 vertrekt, dus dan maar een dagje niet. Donderdagmorgen moet ik om 8 uur aanwezig zijn omdat we ons dan in Pinamar gaan ´presenteren´. Ik heb geen idee wat het allemaal betekent, maar ik zie het wel. Ik kom wel een uurtje later, want waarschijnlijk ben ik dan nog te vroeg. Kortom: opgenomen in de stal van sr. Jorge. De mensen zijn aardig, maar het blijven paardenmensen. Altijd een apart slag :-)
Zaterdag zag ik de bui hangen van het extra volk op de camping (ook een bus met schoolkinderen uit BA, die zijn pas vandaag vertrokken) en dus ben ik ´uit´ gegaan. Eerst 2 uur paardrijden, daarna zwemmen en dan 3,5 uur lopen op het strand tot de pier waar de visclub zit. Ik moest 5 pesos betalen (= 1 euro), maar ze keken mij zo ongeveer van de pier af. Ik heb wel een hele trotse visser op het strand gekiekt. Hij was de enige die ik tegenkwam die wat gevangen had. Mooie vis met gouden schubben. Schijnt goed te smaken, maar ik heb geen idee wat het is. Ik heb van de wandeling nog wat foto´s gemaakt. Daarna heb ik gegeten in de ´stad´ bij een tent waar live muziek op het terras was, waarvan ik een filmpje heb gemaakt. Ik zal donderdag en vrijdag nog wat foto´s (laten) maken en zo mogelijk een filmpje van de endurance en de voorbereidingen. Ik ben benieuwd.....Mam, nog een fijne verjaardag (we hebben gebeld) en je bent een kanjer op je 80e! Liefs Annemiek
P.S. de zon komt hier op in de zee en gaat de andere kant onder, dus de mensen zitten hier met de rug naar de zee. Wat dat betreft zitten wij beter.

  • 14 November 2011 - 21:37

    Wow!:

    Ik lees het allemaal met plezier, klinkt erg spannend Annemiek! En wat ben je een kanjer dat je dit allemaal doet, super! Goed voorbeeld voor mij als startende zzper :-))) Ik wens je heel veel plezier en ook succes met die witte schimmel, knap hoor dat je dat dier zo snel onder controle hebt!
    Groetjes, Minou

  • 15 November 2011 - 08:12

    Marga Philippo:

    Hoi Annemiek, ik lees al je reisverslagen, geweldig wat je allemaal meemaakt.

    Groetjes Marga en Nico

  • 15 November 2011 - 09:12

    Jules:

    Helpt de training op Livia toch nog. Succes met de endurance.
    Jules

  • 15 November 2011 - 12:09

    Joost&Marijke:

    Hi Annemiek, wat een heerlijk verslag, het lijkt wel vakantie! Vreselijk leuk dat je die wedstridj mag rijden. Heb je wel een strak "Ankie"-pakje bij je?? We zien graag de foto's. Groetjes, J&M

  • 15 November 2011 - 15:14

    Patty Willeboordse:

    Hoi Annemiek lekkere ontspannen foto's. Volgens mij ook een lekker strand zo en een behoorlijke wandeling. Veel succes met je as endurance . Wordt wel een uitdaging zo met een heel nieuw paard. Nog lekker genieten. Take care Patty Willeboordse.

  • 16 November 2011 - 09:48

    Herma:

    alle reisverslagen weer bij gelezen, je hebt wel inhaalslag gehaald in het paardrijden.
    veel succes bij je wedstrijd, leuk dat je daar voor gevraagd bent. stoere dame!!

  • 16 November 2011 - 18:28

    Maria Alice:

    Lieve Annemiek,

    Eindelijk: ......... door mijn buurman ben ik op jouw weblog terecht gekomen.
    Hardstikke leuk jouw foto's en verhaaltjes. Met mij gaat alles goed, alleen heb ik mijn mooie gele minietje total loss gereden.
    Veel plezier en tot gauw.

    Maria Alice

  • 17 November 2011 - 20:26

    Ma:

    eindelijk weer eens tijd voor een praatje meet mijn dochter. vandaag de laatste verjaardagsvisite gehad van de 4 vriendinnen van het tennisgroepje van vroeger. nu is alles op en voorbij, op mij n verjaardag zelf afgelopen mandag was het hartstikke druk, 2 zussen 2w broers , bridgevriendinnen. maar we bleven in ieder geval niet zitten met 50 hapjes. je hebt nu je paardrit van 40 km achter de rug, ben benieuwd naar je belevenissen. liefs ma en pa

  • 20 November 2011 - 10:30

    Herma:


    dat ziet er toch allemaal wel leuk en gezellig uit zo'n hollandse amazone tussen de
    argentijnen. je hebt het toch maar mooi even mee kunnen maken.
    hier gaan we dan de winter in tot het voorjaar heb jij je paard rijden wel gehad.
    de dagen zien we korten voor je. door je zo te kunnen volgen, gaat het allemaal wel heel snel.
    dus genieten nog maar van die laatste dagen!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Wie ben ik? Een vrouw van inmiddels gevorderde leeftijd die nog steeds het avontuur zoekt, zowel in werk als reizen. Die af en toe haar 'comfortzone' verlaat om nieuwe indrukken op te doen, zich wil blijven verbazen en laten inspireren om daar later in werk of privé haar voordeel mee te doen. Maar die vooral na een periode van hard - leuk - werken de tijd wil doen vertragen en wil genieten van de natuur die de aarde te bieden heeft en nooit uitgekeken raakt.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 156105

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 01 December 2011

Mijn tweede lange reis

13 Januari 2008 - 13 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: