Inhaalslag paardrijden - Reisverslag uit Villa Gesell, Argentinië van Annemiek Tubbing - WaarBenJij.nu Inhaalslag paardrijden - Reisverslag uit Villa Gesell, Argentinië van Annemiek Tubbing - WaarBenJij.nu

Inhaalslag paardrijden

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

11 November 2011 | Argentinië, Villa Gesell

Hallo allemaal,
even mijn zus gek maken en een paar andere paardrijgekken. Als je niet van paardrijden houdt, dan kan je dit verslag overslaan. Geen squad of 4x4 WD over het strand, maar met 1 pk van vlees en bloed. Eergisteren heb ik Betsy opgehaald, maar helemaal beter is ze nog niet. We redden Buenos Aires, is ons verzekerd, maar de echte reparatie van hetgeen kapot is, was niet mogelijk. Het moet wel ernstig zijn als zelfs een Renault garage het niet volledig kan repareren. Nu hoeft ze niet zover meer. BA is ongeveer 500 km van hier en we hebben er ruim 8000 op zitten. Ze kan hier ook uitrusten. We hebben nu alleen een eindje naar het stadje gereden om de was weg te brengen en die kan ik over een paar uur al ophalen en dat is fijn, want anders moet ik morgen weer. Het is toch wel even werk om de camper zo in te ruimen dat niets van zijn plaats schuift. De electriciteit moet ontkoppeld, alle spullen opgeruimd en kastjes vast, koffer verplaatst enz. Dus de komende 2 dagen kan ik alles laten staan. Woensdag was het hier drukkend warm en ik was nog niet op de camping of het begon te onweren. Dat was de derde keer sinds ik aan de kust ben aangekomen. De volgende dag (=gisteren) was het minstens 15 graden koeler en zeer wisselvallig. Ik had om 10 uur afgesproken bij de buurman om te paardrijden. Met mij liepen twee honden mee, waaronder een herdershond. Ik neem aan dat ze van iemand zijn, maar dat is onduidelijk. De hond van de baas van het paardenspul kwam aangerend en greep de herdershond bij zijn keel (dacht ik) en die hond die geeft een schreeuw. De aanvallende hond was geen pitbull, maar het lijkt er wel op. Het duurde minstens 5 minuten voordat ze het beest hadden losgerukt van de herdershond die al die tijd verschrikkelijk te keer ging. Hoe dan ook: veel bloed aan met name zijn poot, maar hij rende weg, dus wat de verwondingen precies waren is onbekend. Vervolgens roept de baas van de paarden, señor Jorge, dat er onweer aankomt en wijst op een paar donkere wolken. Volgens mij gingen ze een andere kant op, maar ja, wie ben ik. Uiteindelijk bedacht dat ik tussen 3 en half 4 die middag zou terugkomen om alsnog te rijden. Geen probleem, ik heb vakantie. Dus heel rustig aan gedaan. Veel gelezen, ik heb naast een aantal andere boeken ook 3 boeken in het engels van Dan Brown op mijn e-reader staan en die zijn heel spannend (hij is de auteur van o.a. de Da Vinci Code). Gisteren dus een half boek uitgelezen. Het dreigde wel, maar uiteindelijk is het droog gebleven tot.......jawel, ik op het paard zat. Maar er ging nog wat aan vooraf. Ik ben met een van de medewerkers van Señor Jorge op pad geweest, een jonge man met alpinopet, die ook polo speelt en engels leert, maar het nog niet spreekt. Volgend jaar gaat hij naar de Verenigde Arabische Emiraten om met paarden te werken, maar dan moet hij wel engels leren. Eerst heb ik opmerkingen gemaakt over mijn paard: heel mager en klein. Maar werd mij verteld dat dit bij de soort hoort, ze geen grotere paarden hebben (behalve de baas natuurlijk) en dat het paard heel sterk is en meedoet aan endurance wedstrijden. Ik was zeer skeptisch, maar toch maar besloten om het een uurtje te proberen. Het goede nieuws was dat de stijgbeugels lang genoeg waren. Het paard van Francisco (de begeleider) zag er beter uit, maar die begon al te steigeren toen hij met het zadel kwam aanzetten. Het valt mij toch op hoe de paarden hier minder gewend zijn aan mensen dan bij ons. Uiteindelijk bond hij de voorbenen van het paard aan elkaar vast met een riem. Ik stond op het punt om weg te lopen, maar het paard werd wel rustiger en hij sloeg het paard niet en het viel ook niet. Het had genoeg ruimte om gewoon te blijven staan. Toen het eenmaal gezadeld was, ging de riem af en - hoewel het wel af en toe nog wat onrustig was - ging het goed. Mijn paard was inderdaad heel sterk. We hebben over het strand en de zeer brede duinen gerend. De eerste helft nog droog, maar daarna brak de bui los. Ik had mijn fototoestel thuis gelaten en dat was maar goed ook. Ik had twee brillen (gewoon en zonnebril) op en ik zag weinig meer maar dat was ook niet echt nodig. Ik heb mijn paard bij stukken waar hij erg diep door het zand ging wel teruggenomen. Francisco vond dat niet zo nodig, maar ik heb ook mijn grenzen. Het paard was uiteraard nat, maar leek inderdaad niet echt heel moe. Vandaag alweer gereden met twee meisjes die het goed konden, dus prima. Wel (veel) minder snel dan gisteren, maar dan dringt het ook iets beter tot mij door waar ik ben. Galopperen over het strand van Villa Gesell in Argentinie :-) Vandaag wel foto´s gemaakt en laten maken. Het weer is opgeknapt en het is warmer (begin 20 graden). Na het paardrijden ben ik gelijk gaan zwemmen, want het water is dan nog vrij hoog (om 12 uur is het vloed). Veel zand, dus weinig te zien, maar wel veel golven en dat is ook leuk. Daarna douchen en inmiddels heb ik gezelschap gekregen van 2 Argentijnse dames die wonen in Mar de Plata, een grote badplaats hier in de buurt waar ik langs ben gekomen op weg hier naar toe (zie de foto´s bij het vorige verslag). Het zal dit weekend wel wat drukker worden met de dagjesmensen die komen bbq-en. Morgen ga ik twee uur paardrijden. Fijn weekend allemaal. Hartelijke groet Annemiek

  • 11 November 2011 - 23:12

    Hans W:

    Die paarden kunnen wel wat meer eten gebruiken Annemiek. ik zou me schamen als ze bij mij zo de ribben laten zien. Of was dit een uitzondering?
    Groet, Hans

  • 12 November 2011 - 17:07

    Patty Willeboordse:

    Hoi Annemiek leuke frisse foto's. Fijn dat het lekker warm weer is. Geniet er nog maar goed van. Hier begint het kouder te worden. Groet Patty Willeboordse.

  • 13 November 2011 - 09:48

    Pieter:

    Mooi om zo te rijden op het strand. Ga je vanuit daar met het paard ook nog de binnenlanden in? Trouwens, op Bushveld zijn twee veulens geboren, een hengst en een merrie.
    Mooie maanfoto, maar met een volle maan is er geen kunst aan! :-)
    Nog heel veel plezier.

  • 13 November 2011 - 21:16

    Marijke&Joost:

    Hi Annemiek! Leuk dat je eindelijk aan het paardrijden bent toegekomen. Dat voorbinden van de voorpoten hebben wij ook tot bloedens toe in Bolivia gezien, jakkes. Wij zijn inmiddels thuis, maar blijven je volgen hoor! Liefs, Joost en marijke

  • 14 November 2011 - 09:34

    Cecile:

    Gaaf! Toch moeten wij dat ook nog een keer doen, langs het strand van de noordzee dan. "Mijn" paard is zo'n beetje het dubbele van jouw paard, maar is dan ook een belgische trekknol. Terwijl het toch geen slome is, iig niet op weg terug naar huis. Ik heb weer een tennistoernooi achter de rug en deze keer de halve finale gehaald! Terwijl we nog wel een niveau hoger hebben ingeschreven dan we zijn. Goed hè. Wanneer ik dit schrijf heb je inmiddels al weer paard gereden, maar ik hoop dat je een zak wortels of zoiets dergelijks hebt meegenomen. Ik ga vanmiddag ook weer. Gisteren bij pa en ma geweest, was gezellig. En natuurlijk gefeliciteerd met je moeder! Met kerstmis is Cas er wél bij. We willen dan een huisje huren en dan op eerste of tweede kerstdag iedereen naar dat huisje laten komen. Wel goed idee, hè.
    Liefs je zus.

  • 14 November 2011 - 13:13

    Marie Jose :


    wij, han en ik zitten bij je jonge moeder veel bezoek . Intussen even op je mail gekeken .heel geweldig alemaal zeker met de foto,s en jij op het paard stoere meid hoor ,ik ben ook begonnen met een laptop moet nog veel leren ,wees voorzischtig met de mannen maar geniet van je vrijheid en van het land veel groeten marie doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Wie ben ik? Een vrouw van inmiddels gevorderde leeftijd die nog steeds het avontuur zoekt, zowel in werk als reizen. Die af en toe haar 'comfortzone' verlaat om nieuwe indrukken op te doen, zich wil blijven verbazen en laten inspireren om daar later in werk of privé haar voordeel mee te doen. Maar die vooral na een periode van hard - leuk - werken de tijd wil doen vertragen en wil genieten van de natuur die de aarde te bieden heeft en nooit uitgekeken raakt.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 606
Totaal aantal bezoekers 156102

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 01 December 2011

Mijn tweede lange reis

13 Januari 2008 - 13 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: