Vakantie ombudsvrouw - Reisverslag uit Villa Gesell, Argentinië van Annemiek Tubbing - WaarBenJij.nu Vakantie ombudsvrouw - Reisverslag uit Villa Gesell, Argentinië van Annemiek Tubbing - WaarBenJij.nu

Vakantie ombudsvrouw

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

09 November 2011 | Argentinië, Villa Gesell

Hola,
ja, ik ben eindelijk neergestreken voor tenminste 5 nachten. Villa Gesell voldoet in ieder geval aan 2 van de 3 wensen. Een camping bijna direct aan het strand en daarnaast een echte manege. Het is alleen nog een eindje lopen naar het plaatsje, maar als ik een beetje doorloop dan ben ik er in 45 minuten. Het plaatsje heeft nog een pluspunt: net als Monte Hermoso heeft het voor een deel een houten loopboulevard langs het strand. Villa Gesell is in ieder geval veel kleiner dan Pinamar. Volgens Lonely Planet telt het 13.000 inwoners en Pinamar 40.000, dus slechts 1/3 en het heeft alles wat je nodig hebt, zelfs een Renault garage en daar is Betsy nu een dagje te gast. Gisteren maakte ze de laatste 100 km toch wel een hoop herrie. Ik had gehoopt dat het vanzelf zou overgaan, maar toen de man van de camping er ook iets van zei, ben ik vanmorgen toch maar op zoek gegaan naar een garage. Blijkt er hier een Renault garage te zijn! Ze hadden gelijk door wat het was (het zit onder de motorkap, maar sorry pa, ik heb niet goed gehoord wat het precies was). In ieder geval is gebeld met Ruta Sur en wordt het gemaakt. Om 6 uur kan ik Betsy weer ophalen. Ik heb gisteren toch weer meer gereden dan vantevoren bedacht (ongeveer 250 km), omdat Mar de Chiquita echt nog sliep. Ik heb wel een mini-camping ontdekt, maar daar kon Betsy nauwelijks onder de boompjes staan en ze waren duidelijk bezig het sanitair op te knappen. Meer geschikt als dagcamping, denk ik. Ik heb in de laguna wel een paar flamingo´s gespot,dus die staan erop. Ik ben toen doorgereden en aanvankelijk dacht ik aan Pinamar, hier overigens heel dichtbij, maar realiseerde mij dat Villa Gesell ook een paar pluspunten had. Inmiddels was het toch al weer laat, maar ik zag vrij in het begin al een bord met camping en die bleek open. Ik was moe, ook van alle verkeersdrempels en verkeersgeulen van die dag (je wilt geen auto zijn in dit land) en het extra geluid van Betsy baarde mij zorgen, hoewel ze mij niet in de steek liet en bleef rijden alsof er niets aan de hand was. Auto´s blijven mij trouw, omdat ik zo aardig ben tegen ze. Ik heb haar vanmorgen weggebracht en om 6 uur kan ik haar ophalen. Gaan we naar de camping die ik vandaag heb gevonden en morgenvroeg om 10 uur ga ik rijden met señor Jorge met alpinopet, die heel goed doorheeft wat mijn wensen zijn. Als het goed gaat, de komende 4 dagen tenminste wat mij betreft. Ik haal de achterstand dus wel in, zusje.
Misschien dat ik maandag nog een badplaatsje hoger ga kijken, dat ook een camping aan het strand heeft en nog wat andere bezienswaardigheden, maar voorlopig dus even rust. Vannacht heeft het hier ook geregend, maar zonder onweer en vandaag schijnt de zon weer als het wel erg drukkend en vochtig warm. Volgens de man van de camping blijft de zon schijnen. We zien het wel. Adios Annemiek
P.S. Ik heb de bij het vorige verslag behorende fotos en filmpjes bij dat verslag gevoegd.

  • 11 November 2011 - 14:00

    Ma:

    toch maar een babbeltje, je maakt die verslagen het meest voor jezelf om er later een dik boekwerk van te maken maar je vermaakt er nog een heleboel anderen mee, vooral mij. zondag komen tom en ellen en tilburg zonder cas, moeten we maar aan wennen. veel plezier en rust wat uit op deze camping. liefs pa en ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Wie ben ik? Een vrouw van inmiddels gevorderde leeftijd die nog steeds het avontuur zoekt, zowel in werk als reizen. Die af en toe haar 'comfortzone' verlaat om nieuwe indrukken op te doen, zich wil blijven verbazen en laten inspireren om daar later in werk of privé haar voordeel mee te doen. Maar die vooral na een periode van hard - leuk - werken de tijd wil doen vertragen en wil genieten van de natuur die de aarde te bieden heeft en nooit uitgekeken raakt.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 156120

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 01 December 2011

Mijn tweede lange reis

13 Januari 2008 - 13 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: