Dagje Scheveningen en heel veel regen - Reisverslag uit Necochea, Argentinië van Annemiek Tubbing - WaarBenJij.nu Dagje Scheveningen en heel veel regen - Reisverslag uit Necochea, Argentinië van Annemiek Tubbing - WaarBenJij.nu

Dagje Scheveningen en heel veel regen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

08 November 2011 | Argentinië, Necochea

Hola,
het kan ook in Argentinie. Het komt met bakken uit de lucht. Vannacht begonnen met heel veel onweer en het giet nu gewoon door. Jammer, want ik stond op een uitstekende camping dicht bij het strand en ik wilde vandaag nog paard rijden hier, maar voorlopig houdt het niet op en met name de onverharde wegen beginnen steeds meer op rivieren te lijken. De camping ligt op het eind van een mooi park met vooral pijnbomen langs het strand in Necochea. Je kan er alleen via onverharde wegen komen en op de heenweg had ik er moeite mee, dus voordat ik nu helemaal niet meer weg kom. Ik ga op weg naar Pinamar, waar volgens Lonely Planet ook een camping aan het strand moet zijn en waar ook paard gereden wordt. Misschien eerst nog langs Mar Chiquita als het droog wordt. Daar is een meer en zee, waardoor er een bijzonder natuurgebied is ontstaan. Maar eerst iets over mijn belevenissen sinds zaterdagmiddag. Ik had geen haast, omdat ik dacht dat ik voor Bahia Blanca wel een leuk plekje aan de zee zou kunnen vinden waar ik een nacht vrij zou kunnen kamperen. Op de kaart stonden wel wat namen, maar die bleken niet te bestaan of ik kon ze niet vinden. Er waren wel wat hotels langs de route die thermale baden en massages aanboden. Maar het was heel mooi weer en ik had geen zin om in zo´n benauwd hok te zitten (wel de massage trouwens). Voorbij Bahia Blanca was er volgens wat mannen bij een benzinestation wel een mooie badplaats, Monte Hermoso (hermoso = mooi in het spaans), maar het was al rond 5 uur in de middag en het zou zeker nog 150 km zijn. Waar ik nu zit wordt het al wat sneller donker, rond half 9 is het echt wel donker. Ik had dus maar besloten om in zo´n hotel te overnachten (en mijzelf te trakteren op een massage), maar die bleek vol! Het was zaterdag en die Argentijnen hadden kennelijk ook nog niet op zo´n mooi weer gerekend. Ik heb de knop omgedraaid en ben in vliegende vaart naar Monte Hermoso gereden. De weg was goed op enkele stukken na, dus het kon ook wel snel, maar het was pikdonker toen ik aankwam. Ik mistte dus de camping die lag aan de toegangsweg. In plaats van een lief leuk plaatsje, bleek Monte Hermoso (niet opgenomen in Lonely Planet) een giga plaats te zijn, een soort Scheveningen. Het was heel druk met auto´s (eenrichtingsverkeer). Uiteindelijk ben ik op een stuk boulevard uitgekomen waar het niet zo druk leek en waar ik zo over de zee kon uitkijken. Langs het hele strand was een houten loopbouvelard gemaakt. Ik ben eerst gaan eten: een asado van minstens een kilo, dus voor de hele week weer genoeg vlees. Het restaurant heette trouwens de Passies van Argentinie: voetbal en parilla (zoiets als barbeque). Ik heb een lekker half flesje rode wijn erbij gedronken, maar ben vergeten op de foto te toosten op mijn vader. De serveerster had niet zo´n zin om een foto te maken, dus ik zat meer op te letten of ze het juiste knopje wel indrukte. Wij drinken wijn bij het diner, de Argentijnen drinken Heineken bier uit een grote fles in een koeler in wijnglazen! Ik heb er nog spijt van dat ik daar geen foto van gemaakt heb. Argentijnen drinken trouwens niet zo veel, althans ik zie ze niet veel drinken. Bij het middageten (de grootste maaltijd) drinken ze vaak water of prikdrankjes (cola, soda e.d.). Ik heb daarna nog wat rondgelopen op de boulevard; er bleek een besloten feest in de buurt te zijn, dus de hele nacht liggen bonken. Het vlees moest nog wat zakken, maar ik was doodmoe, dus toch maar gaan slapen. De volgende morgen heel vroeg wakker en wachten op een politieman of nieuwsgierig iemand die op het raam klopt om te vragen of er iemand binnen is, maar dat gebeurde niet. Ik ben maar gaan zwemmen. Het was nog eb, dus eind lopen, maar het was wel lekker. Ontbijtje op het strand; een toplocatie dus. Het was zondag ook mooi weer, en zo langzamerhand nam de drukte toe. Ik ben met vloed nog een keer gaan zwemmen. Ik was nu niet de enige. Er waren nog 2 mensen die het aandurfde. Kortom: een dagje Scheveningen. Begin van de middag begon het enigzins bewolkt te raken en toen ben ik maar weggegaan naar de plaats waar ik nu ben, Necochea, zo´n kleine 300 km verderop. Blijkt ook zo´n enorme plaats te zijn, met een strand waar heel NL op past. Ik heb in een vorig verslag gezegd dat Argentinie te klein voor mij is. Dat neem ik terug wat betreft de stranden: die zijn veel te groot voor mij. De Argentijnen vinden het prachtig. Het zijn ook zandstranden en het verschilt weinig van de stranden aan de Noordzee. De golven hier zijn wel groter. Het schijnt een surfers paradijs te zijn. De toeristeninformatie was zondag gesloten, maar gelukkig had ik onderweg borden van een camping gezien. Die heb ik gevolgd en dat bleek een camping te zijn die open was aan de rivier Quequen (die hier uitkomt op zee). Ik stond er alleen en ondanks de belofte dat er warm water uit de douche zou komen, was dat niet het geval. Verder prima, maar noch de camping, noch de plaats voldeden aan mijn wensen, dus eigenlijk was ik gisteren al van plan te vertrekken. Ik ben toch nog even langs de toeristeninfo gegaan en dat was een goed plan, want zo kwam ik erachter dat er aan het eind van het provinciale park Miguel Lillo campings waren die open zouden zijn. Het park bestaat uit wel 100 verschillende pijnboomsoorten en is heel uniek voor Argentinie. Het is een smalle strook tussen strand en achterland, maar behoorlijk lang. De tweede camping die ik probeerde was in ieder geval open, druk aan het opknappen voor het komende zomerseizoen (half december tot februari). Het schijnt dan verschrikkelijk druk te zijn en de hele nacht een hoop herrie, dus dan wil je hier niet zijn. Nu was ik weer alleen en het was een uitstekende camping: zelfs wc papier en grote douches en warm water. 5 minuten lopen naar het strand en ik heb heerlijk in de niet zo hoge golven gezwommen en daarna mijn haar kunnen ontdoen van 10 kilo zout in een overheerlijke warme douche. Daarna gewandeld in het park en nog bijna verdwaald ook. Ik was op zoek naar de paardenverhuurplek, maar die heb ik niet gevonden. Heel frustrerend was dat ik wel verse hoefafdrukken in het zand vond. Ik was van plan vandaag met de auto te gaan kijken, maar toen begon de regen. Ik neem aan dat ik in Pinamar ook aan mijn trekken kan komen; alleen hier was de combi met het park wel leuk. Pinamar is veel kleiner dan Necochea en met een camping aan het strand zou het heel geschikt moeten kunnen zijn. Nu de zon nog. :-) Groeten Annemiek
P.S. Inmiddels blijkt uit de weersberichten dat het morgen ook nog regent, maar dan komt de zon weer te voorschijn.

  • 08 November 2011 - 18:50

    Hans W:

    Weer een geweldig verhaal Annemiek. ik geniet iedere keer weer. Veel plezier verder en rijdse de komende dagen.

    Groet, Hans

  • 08 November 2011 - 21:04

    Richard:

    Hoi Annemiek,
    Ik heb nog een paar verslagen van je in te halen en dan ben ik weer bij. Klinkt allemaal erg goed (op de regen na dan, maar wij als Hollanders halen daar onze schouders voor op, hé?). Groetjes, Richard

  • 08 November 2011 - 21:51

    Minou W.:

    Ha Annemiek, Zo'n beetje op het allerlaatst vlieg ik nog even in op je reisverslag, gaaf hoor! Als ik kans zie dan lees ik straks al je verslagen vanaf het begin van deze reis. Ziet er allemaal erg bijzonder uit. Mooi dat je dat allemaal kunt doen als je zzper bent, hopelijk heb ik straks hetzelfde perspectief na 1 december, dan hoor ik ook bij de zzp club :-) Ik houd je terugkeer in de smiezen, blijf de dagen plukken! Hartelijke groet, Minou.

  • 09 November 2011 - 10:29

    Ma:

    mooie verhaal weer.gisteren waren netty en henny van de sterren op bezoek, die buurvrouw van jou loes woont er nog steeds met zo'n beetje 24 uurs verzorging. vanmiddag crematie van leonie vreeman. zet een stel oude mensen bijelkaar, en je krijgt een hoop elende. kinderen hebben a.d.h.d. weet je wat ouderen hebben ? p.h.pd. pijntje hier pijntje daar. echt ontspannen op een geweldige camping met zon en paardrijden komt nog ? groetjes ma en pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Wie ben ik? Een vrouw van inmiddels gevorderde leeftijd die nog steeds het avontuur zoekt, zowel in werk als reizen. Die af en toe haar 'comfortzone' verlaat om nieuwe indrukken op te doen, zich wil blijven verbazen en laten inspireren om daar later in werk of privé haar voordeel mee te doen. Maar die vooral na een periode van hard - leuk - werken de tijd wil doen vertragen en wil genieten van de natuur die de aarde te bieden heeft en nooit uitgekeken raakt.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 156119

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 01 December 2011

Mijn tweede lange reis

13 Januari 2008 - 13 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: