Papegaaien in El Condor - Reisverslag uit Carmen de Patagones, Argentinië van Annemiek Tubbing - WaarBenJij.nu Papegaaien in El Condor - Reisverslag uit Carmen de Patagones, Argentinië van Annemiek Tubbing - WaarBenJij.nu

Papegaaien in El Condor

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

05 November 2011 | Argentinië, Carmen de Patagones

Hallo allemaal,
even een bericht dat ik de foto´s van het zwemmen met de zeeleeuwen heb kunnen plaatsen. Ik heb inderdaad in El Condor overnacht (bij gebrek aan een camping in Viedma) waar de grootste papegaaienkolonie van de wereld zit. Een hels kabaal, maar gelukkig niet op mijn camping. Het heeft hier heel hard geregend, maar het knapt op en het wordt al warmer. Ik heb gisteren tijdens mijn rit vanaf Puerto Madryn ook een paar onweersbuien gehad, maar die waren vooral verfrissend voor Betsy. Eindelijk een behoorlijke douche om al het stof en as van de afgelopen weken af te spoelen. Maar van het stof in de modder natuurlijk. Er zijn 4 campings in El Condor volgens de toeristeninfo en de eerste was onbereikbaar vanwege de wateroverlast, maar de tweede lukte goed. Het leek een wat overspannen vrouw te zijn die mij te woord stond, maar ze had haar zaken goed voor elkaar. Schone toiletten en douches en ik kreeg zelfs een buitenlamp mee. Ik kwam even in de verleiding om te blijven, maar ik ben toch maar vertrokken, omdat ik in een van de badplaatsjes verder naar het noorden wat langer wil blijven en er geen locutorio (= meestal een combi van telefooncellen en pc´s met internet). Ik ben vanmorgen toch even neergestreken in Carmen de Patagones, door de Rio Negro gescheiden van Viedma, om mijn vader te bellen die vandaag 88 jaar is geworden. Geweldig pa, ´gewoon´ doorgaan met ademhalen. Carmen de Patagones heeft ook een historisch centrum (samen met Viedma door meneer Viedma in 1779 gesticht) en een mooie kerk en daar ben ik ook even doorheen gelopen. Het was niet de bedoeling om nu al weer een verslag te maken, maar bij de telefooncabines is dus ook internet en wel heel snel en ik wilde kijken of het nu wel lukte met de foto´s van de zeeleeuwen. Ik heb geen haast, dus ik zet toch ook maar vast de foto´s en filmpjes erbij van gisteren. Blijven jullie bij en ik ook. Fijn weekend. Groeten Annemiek

  • 05 November 2011 - 20:26

    Ma:

    hoe ouder je wordt hoe minder gasten. vanmorgen 8 mensen, vanmiddag had ik gedacht dat an en jan zouden komen, nou mooi niet en de buren belden af, waar ik niet zo rouwig om wast, marie was erg misselijk vertelde johan, vandaar niemand. alle hapjes 100 stuks en 30 taartstukken komen lang niet op. op mijn verjaardag maandag over een week, zal het wel drukker worden. jammer dat je al die luxe hapjes niet kunt invriezen. fijn dat je belde, en ook nog een verslag gemaakt, die parkieten waren er ook heel veel n australie, pym joeg ze elke morgen weg, ik vond ze geweldig. ze zijn daar net zo talrijk als de mussen hier. een goed idee om een week vakantie te nemen op een goede camping, zwemmen en paardrijden. dream on daughter. liefs pa en ma

  • 06 November 2011 - 15:26

    Ma:

    geweldig die foto's van de zeeleeuwen/honden/olifanten, ik moest wel een verslag terug klikke l lnmaar heb ze gevonden. vandaag lekker uitrusten, alle 50 hapjes verorberen,die overgebleven waren, begin 1 jan. wel weer met de lijn, och ja het houd je bezig.liefs pa en ma

  • 06 November 2011 - 15:34

    Ma:

    hoe hebben ze dat gedaan en door wie jij dollen met die beesten?

  • 06 November 2011 - 15:55

    Patty Willeboordse:

    Hoi Annemiek niet alleen veel herrie maar waarschijnlijk ook veel uitwerpselen van al die vogels. Take care. Groet Patty. En meneer Tubbing van harte gefeliciteerd met uw verjaardag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Wie ben ik? Een vrouw van inmiddels gevorderde leeftijd die nog steeds het avontuur zoekt, zowel in werk als reizen. Die af en toe haar 'comfortzone' verlaat om nieuwe indrukken op te doen, zich wil blijven verbazen en laten inspireren om daar later in werk of privé haar voordeel mee te doen. Maar die vooral na een periode van hard - leuk - werken de tijd wil doen vertragen en wil genieten van de natuur die de aarde te bieden heeft en nooit uitgekeken raakt.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 156114

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 01 December 2011

Mijn tweede lange reis

13 Januari 2008 - 13 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: