Cabo dos Bahias - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Annemiek Tubbing - WaarBenJij.nu Cabo dos Bahias - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Annemiek Tubbing - WaarBenJij.nu

Cabo dos Bahias

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

29 Oktober 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Hola, ik ga maar even door, want dit internetcafe is snel, al gaat het niet helemaal goed met (het wijzigen van)de foto´s, maar het staat er wel vlot op. Cabo dos Bahias werd door Lonely Planet aangeprezen als veel minder toeristisch en zeker net zo mooi als Punta Tombo, dat er iets boven ligt (halverwege) Puerto Madryn en bovendien: minder ripio dan als ik zelf naar Punta Tombo zou gaan. En er zou dus ook een camping zijn. Dat was dus niet het geval. Ik ben iets buiten het park gaan staan in een van de mooie baaitjes, maar het waaide heel hard. Nu stond er in een van de baaien een vissershuisje dat in deze tijd van het jaar niet gebruikt wordt, dus ik heb Betsy er half achter geparkeerd en dat was te doen. Er was ook een toilet met een gat in de vloer die uitkwam boven zee en met hoog tij kreeg je ook gelijk een wasbeurt. Allemaal heel efficient en vele malen meer hygienisch dan een Argentijnse baño, maar ik heb er toch maar vanaf gezien. Ik zat dus ´s avonds door mijn amateurkijkertje te loeren en te wachten op de hordes walvissen en orka´s die hier volgens Lonely Planet ook zouden moeten zijn. Op een gegeven moment dacht ik dat ik 2 bulten in het water zag van twee bultrugwalvissen. Moeder en kind dacht ik die uitrusten (want ze bleven redelijk op dezelfde plek liggen), vervolgens zag ik iets wits en dacht ik dat het orka´s waren. Na 20 minuten doorgewaaid te zijn, was mijn eindconclusie 2 blauwe jerrycans en 1 witte, die als een soort markering daar waren neergelegd. Nou ja, ik heb in ieder geval de spanning van het spotten al gevoeld en je houdt jezelf bezig. Prachtige plek en erg genoten van de omgeving. Er waren genoeg schapen en Guanacos in het gebied en ik heb de Zorrino Patagonica nu ook op de foto kunnen zetten (zie deel 2 Los Alerces) maar de grootste attractie van het park zijn de Magallanes pinguins en zeeleeuwen (lobo marino de dos pelos sudamericano). De volgende morgen al vroeg (om 8 uur gaat het park open) ben ik wederom naar het park gegaan. Naast het bezoeken van de plek waar de pinguins zijn en de zeeleeuwen konden ook nog 2 wandelingen naar 2 uitzichtspunten gemaakt worden. Het waaide erg hard, dus van dat laatste heb ik maar afgezien. Ik heb 1,5 uur alleen tussen en langs de pinguins gelopen. Ze liepen zelfs op hetzelfde pad en ik heb knuffelende pinguins gefilmd en spelende zeeleeuwen. Nacional Geographic is er niets bij :-). De zeeleeuwen waren erg ver weg; op een eiland voor de kust, maar de krijg ik nog wel van dichterbij te zien. Op Peninsula Valdes zijn ook pinguins en zeeleeuwen en ik ga er zelfs mee zwemmen, dus dat komt wel goed. In ieder geval was het een groot succes en de omweg waard. Ik heb gezien dat het weer morgen ook goed is (en zelfs nog iets warmer dan vandaag, dus het komt helemaal goed). Fijne zondag en denk aan de wintertijd. Nog maar 4 uur verschil. Hartelijke groeten, Annemiek
P.S. helaas, mijn leukste filmpje tot nu toe (de knuffelende pinguins) kan ik niet uploaden. Jammer, wel veel foto´s van deze leuke dieren. Ze leggen trouwens in oktober tenminste 2 eieren die ze vervolgens 40 dagen moeten uitbroeden. In de holletjes zullen ongetwijfeld al wat eieren hebben gelegen, maar ik heb ze niet gezien.

  • 30 Oktober 2011 - 01:09

    Saskia:

    Geweldige foto's , Annemiek! Ik voel echt dat ik met je meereis!! Echt genieten van de natuur! lieve gr Saskia

  • 30 Oktober 2011 - 06:43

    Hans W:

    Ik kan mij aansluiten bij Saskia, prachtige foto's en natuurlijk weer een heerlijk geschreven verslag.

  • 30 Oktober 2011 - 09:07

    Mathilde Letema:

    Dag Annemiek,

    Ik geniet van je verhalen, foto's en video's.
    Wat geef je het geheel leuk weer, zo ga ik een beetje met je mee op reis.
    Veel plezier nog en liefs,

    Mathilde Letema

  • 30 Oktober 2011 - 12:37

    Cecile:

    Laat ik eens origineel doen: mooie foto's zeg en leuke verslagen, maar wel gemeend hoor :)
    Ben met je nicht een dagje Amsterdam wezen doen. Was erg gezellig. Zelfs een rondvaart gedaan en ik voelde me als of ik op vakantie was. Herfstvakantie achter de rug, maar nog hartstikke lekker weer. Gisteren zelfs na een avondkunstwandeling nog buiten gezeten, zonder jas. Verder loopt hier alles op rolletjes, zoals gewoonlijk. Zal de volgende keer wel iets spannends verzinnen.

    liefs je zus.

  • 30 Oktober 2011 - 22:26

    Marijke&Joost:

    Annemiek, we gaan je weer mislopen! We zijn zondag in madryn en begrijpen dat jij nog op Valdez bent. Morgen rijden wij naar het Noorden. Hou contact! Wie weet, tot snel. Groetjes, Joost & marijke

  • 31 Oktober 2011 - 10:23

    Nienke Lettinga:

    Hoi Annemiek,
    Hier ben ik dan eindelijk. Sorry, wel aan je gedacht, maar dat is in deze niet genoeg, dus nu even schrijven.
    Net een staaroperatie gehad. k Kijk nog niet goed. Binnenkort de 2e...
    Hopelijk gaat t goed met je...
    Alle goed voor je en mooie reis!!!
    Lieve groeten, Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Wie ben ik? Een vrouw van inmiddels gevorderde leeftijd die nog steeds het avontuur zoekt, zowel in werk als reizen. Die af en toe haar 'comfortzone' verlaat om nieuwe indrukken op te doen, zich wil blijven verbazen en laten inspireren om daar later in werk of privé haar voordeel mee te doen. Maar die vooral na een periode van hard - leuk - werken de tijd wil doen vertragen en wil genieten van de natuur die de aarde te bieden heeft en nooit uitgekeken raakt.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 156085

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 01 December 2011

Mijn tweede lange reis

13 Januari 2008 - 13 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: